tisdag 31 augusti 2010

FM Långdistans 2010 & anekdot innehållandes två något äldre damer

Idag körde jag sista hårda träningspasset inför Långdistans-FM i helgen. Sprang 6 ggr 800 meter i ett kuperat elljusspår här i Pargas. I slutet av sista draget nådde jag en ny nivå av ansträngning baserat på mitt andningsljud och gick ner på knä för att pusta ut då jag kom i mål. Två något äldre damer som var på promenad kom förbi mig då jag låg där:
-Hur är det pojk, behöver du hjälp?
-Nej, det är nog bra, jag har bara sprungit hårt, intervaller.
-Du ska int spring ihjäl dig!

Formen känns bra, riktigt bra. Det finns alla möjligheter till att helgen blir riktigt lyckad. Terrängen borde dessutom passa mig perfekt! Nu skall jag bara njuta av att det äntligen är dags för FM igen och ta ut resultatet av all tid jag lagt ner på träningen :)

"Jag orkar och jag kan."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar