tisdag 25 maj 2010

FM-tävlingarna

Studerar man resultatlistorna kan man konstatera att jag igen tagit ett litet steg framåt. Själv skulle jag ju gärna se att de var större men man får väl vara nöjd så länge det går åt rätt håll.

I sprintkvalet hann jag med en rejäl bom och i finalen hann jag också med en bom. Däremot var farten bra genom hela finalen och jag orkade springa och orientera aggressivt hela vägen till målet.

I ultran var banan 5 km för lång sett till dagsformen. Sprang långa delar av banan med Manu Mutka som blev tionde. Tappade många placeringar på den sista raka slingan men då var jag redan i det stadiet att det enda jag brydde mig om var att komma i mål. Efter målgång var jag så trött att jag skulle ha kunnat gråta. Något överraskande drabbades jag inte av kramp en enda gång under eller efter loppet :)

Märkte på dagens länk att jag inte är återhämtad ännu (ingen överraskning precis). Hade tänkt åka på akademiträning imorgon men får se hur jag gör nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar