torsdag 22 mars 2012

"Pöyst the Man"

Jag har återupptagit två 'vanor' som jag slutat med. Den första är att se på tv-serier och den andra är att spela datorspel. Mina återfall är dock ganska lindriga.

För en tid sedan kom jag på att jag skulle börja se på nån tv-serie igen. Senast jag på allvar kollade en serie var, om jag minns rätt, för över tre år sedan. Då var det David Lynchs fantastiska Twin Peaks och nu ville jag ha något av minst lika hög klass. Jag ställde upp en rad krav och frågade min bror vad han rekommenderar. Han kom med en handfull bra kandidater men jag valde ingen av dem, istället valde jag Pasila vilket jag inte ångrar. I min kronologiska genomgång har jag nu hunnit till säsong 3 och avsnitt 3, vilken kan ses som höjdpunkten hittills. Om ni inte vill se hela avsnittet kan ni iaf kolla från 7.04 till 10.35.

 

Som bonus lär jag mig lite finsk kultur och får ett diskussionsämne med mina finska arbetskompisar :)

Sen det andra återfallet som kan ses som ännu lindrigare och som hände för ungefär ett år sedan. Spelet som lockade mig till återfall var Tetris och jag spelar det på min telefon. Och jag har blivit riktigt bra :) Har snart klarat alla banor på svåraste svårighetsgraden. Intressant i sammanhanget är att Tetris är lika gammalt som mig, vi är båda födda 1985.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar