fredag 14 oktober 2011

Statusuppdatering

I juni blev jag klar med mina studier vid Aalto Universtitet. Efter att ha studerat i 18 år hade jag nu fått mina diplomingenjörspapper och hade nu oanade möjligheter. Jag kunde flytta vart jag ville, söka jobb var jag ville, göra mer eller mindre vad jag ville. Jag tog 2,5 månaders semester och funderade över vad jag ville göra (egentligen började jag nog fundera redan tidigare). Slutligen kom jag fram till att jag vill nog studera lite till. Sådär 2-6 år till, troligtvis närmare 6 än 2 om jag skall gissa hur det går. Så nu bor jag i Esbo igen, närmare bestämt i Alberga och arbetar som forskare vid Aalto Universitet. Inom oktober kommer jag att söka till doktorandprogrammet så snart är jag officiellt studerande igen. Denna gång får jag dock inga studierabatter men istället får jag lön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar