onsdag 17 november 2010

Perssons Pack

Bilstereon började oväntat spela Perssons Pack idag och jag kom igen på vilket bra band de är. Jag gillar deras texter, de är så jordnära. Låttitlar som "En helt vanlig kväll", "En sekund i Sverige" och "Ungkarlsdimman" berättar rätt mycket. Jag har mest lyssnat på albumet Sekunder i Sverige (Perssons Pack – Sekunder i Sverige). Skivan höjdpunkt är i mitt tycke "En sekund i Sverige". Låten "Tusen dagar härifrån" (Perssons Pack – Tusen Dagar Härifrån) bör heller inte missas!
"Det knastrar under sulorna på er söndagspromenad
men snart lär sanden sopas upp av Broddways kvastparad
Du lovar borsta bort den lilla tvekan som du bär
när ni bländas av kromet från en stängd barnvagnsaffär
Hallå där har du fångat den stora kärleken
eller är det vårens ljumma vind som lurar dig igen"

Perssons Pack - Vårens ljumma vind

1 kommentar:

  1. Men EGENTLIGEN är det ju nog Håkan Hellströms nyaste man skall lyssna på just nu!

    "och vi går ut och brinner upp i natten
    och skyller allting på våra fyllehuven
    undanflykter och självanklagan
    jag ser domen i dina ögon"

    SvaraRadera