lördag 13 november 2010

Aktia-Cup 1/5

Sprang 10 kilometers banan på 36.22, kändes helt bra om än farten skulle ha fått vara lite mera jämn (första 2,5km: 9.00, andra 2,5km: 9.15, sista 5km: 18.06). Efteråt åkte jag till Itäkeskus och handlade upp mitt 150 euros presentkort från Pääkaupunkijuoksu. Köpte ett par Adidas Adizero Adios ("Haile Gebresselassie juoksee näillä"), ett par strumpor och lite energigels och några proteinbars. Om det är barmark nästa gång det är Aktia-cup springer jag med mina Adios.

Sen besökte jag en turkpizzeria. Största normalstorlek pizzorna jag nånsin ätit, hängde säkert 2-3 cm över tallrikskanten! Den hette egentligen jätti men dom hade ingen mindre storlek.

Då jag visade upp såret jag fick på natträningen vid studenthälsovården fick jag samtidigt en vaccinationsspruta i vänster arm. Nu är den armen så sjuk att jag knappt kan klä på mig en jacka! Dessutom har jag känt mig lite febrig efter loppet också (det han gå 5 minuter sen farsan frågade om jag känt mig febrig efter vaccineringen innan jag började känna mig febrig).

Känner mig alltså rätt så knäckt ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar