torsdag 18 februari 2010

Trötter

Förmiddagen spenderades i gymmet och eftermiddagen var tänkt att gå i skidåkningens tecken. Kom hem från skolan och kände mig trött och hungrig med en begynnande huvudvärk. Nå inte ger jag mig så lätt. In med ett mellanmål och iväg till skidspåret. Skidade imponerande 11 minuter. Kroppen sa ifrån direkt och huvudet orkade inte käbbla emot, alternativt jag har blivit bättre på att lyssna på min kropp.

Hem, i duschen, ligga på sängen o småslumra i ca en timme och jag är nästan en ny människa. Bara att köra på nytt imorgon.

Måste också berätta lite mera om väntian. Blev så nervös så jag väntade på att pappa skulle hämta mig att jag inte kunde sitta stilla! Precis som på den gamla goda tiden då man började gruva sig inför ett testlopp flera dagar på förhand:) Men det kändest nog bara positivt.

Igår var en bra OS-dag. Mycke dramatik: Anja Pärsson, Petra Majdic, herrarnas sprintfinal m.m. Blev grymt förvånad över att alla norrmän lämnade i första backen i finalen. Känns som att det är väldigt många favotitfall i skidgrenarna i år. Undrar vad det beror på.

----------------
Now playing: [ingenting] – Lång Väg Hem
via FoxyTunes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar