tisdag 16 februari 2010

De e mycke nu

Det var fullt program hela helgen.

Väntian bick bra, andra plats och vad som är viktigare en bra tid 34.52 (och nytt pers). Och extra roligt att slå Anders tid från 2009 förstås:)

Botniavasan gick också helt okej. Mathias talade om att man kunde njuta av det vackra vädret i början men själv var jag nog tvungen att kämpa hela vägen så så värst mycke njutning blev de inte. Hängde och slängde längst bak tillsammans med Linda Forth i samma grupp som Mathias, Anders och Bergkulla första halvan av loppet. Efter Komossa splittrades gruppen och jag klarade av att avancera i stigningen. Med tio kilometer kvar var jag tillsammans med Bergkulla och en annan men kraften började ta slut och jag blev snabbt ensam. Sista sju kilometerna tänkte jag bara på att komma imål. Två och en halv kilometer före mål blev jag omskidad av Linda. Saken också! Men vad som harmade mera var tio minuters förlusten åt Porre.

Helgens saldo blev två medaljer, en pokal, ett par strumpor och en handduk. Helt okej. Men då gick ju startavgifterna på totalt 65 euro också...

Nu känner jag mig nästan lite nere, utan egentlig orsak. Kanske nån slags motreaktion. Blir en jobbig vecka me mycke träning och skolarbete hur som helst.

Men jag har något att se framemot: Opera på lördag! Skall bli spännande:D Don Giovanni av Wolfgang Amadeus Mozart, komponerad 1787. Det måste ju vara bra:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar