tisdag 1 maj 2012

Knausgård, Kent, Orientering och hamburgare

  • Jag har läst ut del två av Knausgårds Min kamp och bestämt mig för att läsa del tre. Knausgård ultrarealism är så befriande, han förskönar ingenting utan skriver ner allt, både det positiva och negativa (och även sånt som ingen annan vågar skriva eller säga).
  • Kent har släppt en ny skiva, Jag är inte rädd för mörkret. Den verkar vara mycket bra men den är också väldigt lättsam och jag är rädd att den kan bli kortlivad. Som Kent-kännaren nummer ett i min bekantskapskrets uttryckte det: "det finns inget motstånd på skivan". Just nu är favoritlåten Petroleum. "Regn/ Smyger ner och viskar nya språk/ mot fönstren"
  • Ifjol den här tiden var jag väldigt långt nere. Finnspringstafetten var en katastrof, jag skulle ha avbrutit alla gånger bara det inte varit en stafett. Det största problemet stavades å-n-g-e-s-t. I vår har jag hunnit springa ganska många tävlingar redan och det har varit roligt varje gång. Jag har gjort stora framsteg. Men idag då det var EM-granskning och jag simmade med dom stora fiskarna igen så mindes jag hur det kändes förra sommaren och jag blev nervös. Men det gick om och jag hade roligt. Stort grattis till Tuomo Mäkelä, imponerande lopp.
  •  Smacky har troligtvis Finlands godaste hamburgare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar