måndag 14 maj 2012

Backdrag och ranking

Dagens backdragsträning kändes mycket bra. Jag fick ut mycket ur kroppen och mjölksyra fanns ej i min vokabulär. Det börjar verka storform och i min fantasi såg jag hur jag lätt underskrider 9 minuter på 3000 meter senare i vår :)

I helgen vann jag Masku-sprinten och då den räknades som två skilda tävlingar och jag dessutom sprang bra i Pukkila-sprinten förra onsdagen så är jag nu plötsligt rankad som 24:e i landet. Solklart rekord för mig, det verkar som att jag är i mitt livs form.

Det är något jag inte hade trott för ett år sedan, eller i vinter eller ens för två veckor sedan efter EM-granskningarna på sprint. Får se hur det slutar.

1 kommentar:

  1. Från pesupaikka på suunnistus.net:

    sprintin rankipisteet
    14.05.2012 17:35:06

    "Nyt pitäisi ehdottomasti saada sprintti ja mesäsuunnistus eri rankilistoille. Kaiken maailman Masku-sprinteistä saa normi kansalliseen metsäkisaan verrattuna kohtuuttoman korkeat rankipisteet. Sprinttikisoja on nykyään niin paljon että niistä saisi helposti oman rankilistansa.

    Metsäsuunnistus ja sprintti ovat täysin eri lajeja. Valinnat eliitti- ja katsatussarjoihin tehdään rankin mukaan ja joku sprintin erikoismies saattaa mennä valinnoissa metsäspesialistin edelle kun tehdään valintoja vaikka mm-katsastusten pitkälle matkalle hieman paremman rankisijan takia vaikka sprinttimiehellä on listalla vain sprinttikisoja."

    Hehe :)

    SvaraRadera