fredag 10 februari 2012

Krunegård & Kent

Markus Krunegård har en ny skiva på gång. Första singeln, Everybody Hurts, har redan släppts. Jag har förhandsbeställt skivan och kommer att få den signerad :)

Texten nedan läste jag idag på hans facebook. Han verkar vara mycket nöjd. Hoppas det är ett gott tecken.

"Jag tror knappt det är sant, men det är sant.

Jag är färdig.

Hade jag gillat utropstecken hade ni fått ett där efter färdig.

Om man gör sitt bästa o törs erkänna att man gjort sitt bästa belönas man med ett tillstånd,
man hamnar i nuet, man kan skjuta fram färden mot bitterhet, den som passerar nostalgi & ånger under resan.

Det var länge sen jag lyckades göra mitt bästa men nu tror jag att det är så för den här känslan av att vara här o nu,
den har jag ibland, det är som när man hade sprungit 3000 meter, låg i sågspånen o kände sig grym.

Hur som helst är det en väldigt kortvarig känsla men albumet är i a f färdigt o har en titel.

"Mänsklig värme".

Nu ska jag försöka lära mig ”Askan är den bästa jorden” som ska framföras på Grammis galan på tisdag 14 Februari.

SVT 1 kl. 22.00

Mvh

MK"

Utöver denna skiva finns det en annan jag väntar på och det är Kents nya skiva "Jag är inte rädd för mörkret". Jag hoppas den kommer att vara ett steg i en ny riktning jämfört med de tre senaste skivorna.

Från kent.nu:
”Vi ville göra en samling sånger där bara de bästa melodierna platsade. Stolt, hoppfullt och befriat (nåja, nästan) från självömkan. Vi ville åter igen använda oss av den enhet vi är när vi spelar magiska låtar tillsammans i ett rum. Ni kommer älska det!”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar