tisdag 17 maj 2011

"Och alla drömmer om fåglar..."

Idag har jag fotograferat fåglar. En strandskata har flyttat in på taket som jag har utsikt över från mitt fönster på jobbet och idag satt den plötsligt på fönsterbrädan precis utanför mitt fönster.
'

Denna and upptäckte jag då jag gick hem från jobbet. Blev totalt överraskad då jag gick i andra tankar och mitt i allt tittade rakt på en ruvande andhona på 1 meters avstånd. Det tog ett tag innan jag förstod att det var en levande fågel och ingen attrapp. Speciell fågel som väljer att bygga bo i en blomkruka utanför den mest livligt trafikerade ingången till skolan :D



----------------
Now playing: Håkan Hellström – Magiskt, men tragiskt - Way Out West 2010
via FoxyTunes

1 kommentar:

  1. Jag såg mitt livs första strandskata på nära håll för nån vecka sen men blev lite besviken. Har alltid tyckt dom ser fina ut i fågelboken men int va den alltför fin...

    SvaraRadera