måndag 16 maj 2011

Caught up by reality

Efter ett skönt och bekymmersfritt veckoslut kom verkligheten ikapp mig igen idag. Och med den ångesten. Om en månad är jag (högst troligen) diplomingenjör och jag vet inte alls vad jag vill göra efter det. Vad skall jag jobba med? Var skall jag bo? Hur vill jag att mitt liv skall se ut? Beslut borde fattas men det enda jag klarar av att prestera är ångest. Den senaste tiden känns det dessutom som om allt bara blivit mera komplicerat.

Vad gäller orienteringen kom jag idag så långt att jag kollade kartan från helgens HL-deltävling men då igen så sammanföll dagens ångest-topp med att jag var till Iltarastit i Svedäng och köpte en sprintkarta för framtida behov. Så jag vet inte om det syns nån 'ljusning' på den fronten ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar