söndag 25 april 2010

Beauty In Maps VI och Finnspring III

Now the Seminar paper 'Beauty in Maps" is submited and I managed to squeeze in a "beauty is in the eye of the beholder" sentence in the conclusion part :D

Finnspring gav ett bra och ett dåligt lopp samt ett kvitto på att formen är bra. I långdistansen höll jag rätt hyfsad fart hela vägen och utan bommarna på 5 & 1 minut i den sista fjärilen skulle jag haft chans på en top-20 placering. Enda trösten är att många bommade samma kontroll som jag samt att kartan och banläggningen fick hård kritik i samma veva.

På söndagen presterade jag ett mycket lyckat lopp, under 30 sekunder bom. Mycket positivt också att jag klarade av att hålla lika bra fart som de bästa på min sträcka efter att ha sprungit över 18 kiolometer i skog i tävlingsfart dagen före! Lite antiklimax dock att RB som skulle ut på nästa sträcka var 2-3 minuter sen till växlingen...

Now kvällspromenad und tänjning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar