måndag 17 januari 2011

Den förhatliga bloggande ungdomen

Råkade hitta blogginlägget om finlandssvenskt bloggande som väckte debatt tidigare i vinter då jag surfade runt på kulturen.fi. Det innehåll några komiska formuleringar :)
"Det är något som är ordentligt fel med dagens ungdom. Det har det alltid varit. Men förr kanske den söp, knullade och slogs. Idag bygger den hus, bakar, myser, äter parmiddag, bakar tacopaj, köper inredningsföremål. Och bloggar om djävulskapet. Dygder som olydnad och motstånd, ja en sund anda av uppror lyser med sin frånvaro.
...
På många sätt är bloggarna dagens såpopera – och visst bär de också inom sig aspekter av det som är viktigt i människors liv; barn, trygghet och jo, mys ibland. Bara de unga inte skulle vara så störande lillgamla. 20 är det nya 50 – och hur tusan blev det så?"
Min blogg innehåller inte så mycket hus, bak, mys eller mat men jag vet inte om den är så mycket mera innehålsrik för det. Men som jag konstaterat tidigare: Jag bloggar bara för min egen skull och skiter i mina läsare :P

3 kommentarer:

  1. Den dag du börjar skriv om hus, tacopajer, inredningsföremål och parmiddagar har du en läsare mindre...

    SvaraRadera
  2. Tur att inte alla skriverier om musik, film och litteratur skrämt bort dig redan :P

    SvaraRadera
  3. Nå dide låttextan ha no nestan men ja ha lärt mig att filtrer bort di...

    SvaraRadera