lördag 18 december 2010

Så ska en musikviedo göras!



Tittade just igenom Kanye Wests 'Runaway' video. Om nu denna mastodontskapelse kan kallas video, kortfilm är kanske mera passande. På skivan är Runaway 9 minuter lång, videon är mäktiga 35 minuter lång (det tar 14 minuter innan Runaway börjar spelas i filmen). Och varje minut är fantastiskt vacker och sevärd! Perfekt att tänja till :)

Det finns mycket att se i videon. Jag reagerade direkt på middagsscenen där svarta människor i vita kläder passas upp av vita tjänarinnor. Jag är inte helt säker på vad det säger om mig. Sen tyckte jag också att det uppblåsta ansiktet som marschbandet har med sig liknade Michael Jackson.

Slår Lady Gagas videor och alla andra videor jag kan komma att tänka på just nu! Enda som störde mig var att dom censurerat delar av lyriken. (Och Wikipedia vet berätta att det är världens längsta musikvideo...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar