måndag 18 oktober 2010

Konspirationsteori angående homosexualitet

Min arbetskamrat i rummet bredvid brukar ibland brista ut i spontana gapskratt för sig själv. Idag kom det värsta utbrottet hittills så jag kände mig tvungen att fråga vad saken gällde. Han hade läst denna kolumn med namnet "Miksi ja keiden tahdosta maailmassa on homomyönteinen buumi?" skriven av Jouko Piho.

Här kommer några rader ur texten:
Minä haluan kiinnittää huomiota siihen, että tämä homomyönteisyys ei ole sattuma. Kyseessä on suunniteltu operaatio, jossa ihmisten mielipiteitä muokataan pikku hiljaa homomyönteisimmiksi. Kyse on aivopesusta.

[...]
Kyse on suunnitellusta globaalista aivopesusta ja yleisen mielipiteen tietoisesta muuttamisesta.

[...]

Kyseessä on joukko maailman vaikutusvaltaisimpia (rahan tai vallan takia) ihmisiä, jotka haluavat tuhota nykyisen maailmanjärjestyksen. He haluavat hävittää perinteiset uskonnot, perinteiset kansallisvaltiot ja perinteiset perhearvot.

[...]

Asiaan perehtymättömät eivät ymmärrä tästä mitään, mutta asioita tutkineet tietävät tarkalleen, mistä minä kirjoitan.
Vidare anser Piho att homosexualitet antingen är ett brott eller en sjukdom.

Kolumnen är från webbtidningen Uusi Suomi men jag tror inte det representerar deras åsikt. Mannen ifråga ställer däremot upp för Kristdemokraterna i Riksdagsvalet (!) vilket gör att jag tappar all respekt för det partiet. Jag förstår inte hur såna här åsikter kan förekomma och han verkar dessutom få mycket stöd av de som kommenterat artikeln. Trodde sånt här bara existerade bland extremt konservativa kristna i USA.

Kolumnen har han skrivit angående Ajankohtainen kakkonens program homoilta. Jag har inte sett programmet men det blir intressant att se vart den här flykten från kyrkan kommer att leda i framtiden.

Själv tycker jag att homosexuella kunde få både adoptionsrätt och rätt att viga sig i kyrkan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar