onsdag 8 september 2010

3000 meter platt

Sprang 3000 meters test idag. I Vörå. Funderade nog varför jag körde ända till Vörå för att göra det då man kunde ha gjort det nästan lika bra i Smedsby.

Hade två inofficiella målsättningar: 1. Att slå pers. 2. Att slå brodern. Klarade av båda två, den första med ca tio sekunder och det andra med en halv sekund :) Min sluttid blev 9.23,5. Enligt tränar borde jag springa runt nio blankt.

Höll 9.30 fart första 2800 meterna ungefär. Sen spurtade jag lite. Konstaterade med brodern efteråt att 9.30 var riktigt behaglig fart idag, hann inte ens få ångest. Efter 2 km tog jag täten och tänkte öka farten men inte klarade jag av det. Och som vanligt blev jag besviken då jag tyckte att jag inte tog ut mig tillräckligt. "Den behagliga fartens förbannelse". Blev nästan deprimerad efteråt fast jag hade tänkt mig hela testloppet som en ego-boost. Men nu börjar jag ha återhämtat mig:) Tre hårda träningar kvar och så är det medeldistans-FM. Då jävlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar