onsdag 17 mars 2010

Hare Krishna

Börjar kännas lite enformigt att ensam skida varv efter varv i skidspåret. Borde hitta på nåt uppiggande i helgen...

"Råkade" köpa två kokosbollar av en Hare Krishna munk idag. Han började prata med mig vid Otnäs köpcentrum. Var nog lite misstänksam men han såg okej ut och pratade lite svenska t.o.m. Såg inte ut som den Hare Krishna munk jag träffade på samma ställe för nåt år sen, han såg ut som ett vrak (men det kan ha varit samma person förstås).

Han berättade bara att han var munk och jag fick nästan dra ur honom vilken religion han hörde till. Ryckte till lite då han sa Hare Krishna men jag köpte som sagt två kokosbollar iaf. Han kom långt med sitt smicker den här gången (tyckte jag såg smart ut med mina glasögon och att jag hade lugna ögon, kanske jag sysslade med joga?) De smakade ganska bra.

Men jag blev nog lite fundersam, gjorde jag rätt eller fel? Man har ju hört rätt mycket skit om Hare Krishna.

Intressant var att han sa att hans syster var doktor i geodesi i TKK. De två äpplena föll nog rätt långt ifrån varandra:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar