lördag 9 mars 2013

Skidorientering

2013 blev året för min comeback i skidorienteringsspåren. Då jag deltog i femmans träning i Vörå 9 februari var det 8 år och 4 dagar sedan jag senast skidorientat. Då för 8 år sedan var det FSOM i Yläne. Det regnade hela vägen i bilen på väg till tävlingen, snö var en bristvara och jag föll och hade sönder kartställningen. Traumat varade i åtta år kan man konstatera nu efteråt.

Efter träningen i Vörå planerade jag in tre tävlingshelger. Den första skulle ha varit förra helgen men en förkylning satte stopp för det. Denna helg är det FSOM och förkylningen kändes bra i morse så jag bestämde mig för att skida igenom dagens bana. Kroppen kändes helt okej men halvvägs gick min skida av så det blev att avbryta.

Nya skidor är redan inköpta men de vågar jag inte skida med imorgon (jag har inte råd med det heller) så nu gäller det att få tag på ett par lite äldre skidor tills imorgon, eller senast tills nästa helg, så att resten av säsongen kan räddas. Målsättningen är att platsa i Femmans första lag i Lumitoukola nästa helg men för att klara det måste jag först kvala in i laget nästa lördag i FM. Femman har anmält hela fyra lag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar